اخبار

بازدید امام جمعه شهرستان فردیس از نیروگاه شهید منتظرقائم

به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام  سید ابراهیم حسینی ، امام جمعه شهرستان فردیس صبح امروز دوشنبه یکم آبان ماه به اتفاق دکتر سید حمید یعقوبی رئیس شورای شهر شهرستان فردیس ، دکتر کاظم ابشی رئیس دفتر نماینده محترم مجلس شورای اسلامی استان البرز و هیات همراه طی بازدید از مجموعه نیروگاهی شهید منتظرقائم با مدیرعامل و مسئولین  نیروگاه دیدار و گفتگو نمودند.


در ابتدای این جلسه، مهندس جمشید نژاد مدیر عامل نیروگاه شهید منتظرقائم ضمن خوشامدگویی در تشریح فعالیت‌های این نیروگاه گفت: نیروگاه شهید منتظرقائم همانند روزهای اول برق تولید کرده و در این راستا مهندسین و تکنسین های نیروگاه با تعمیرات به موقع و بهره‌برداری مناسب، این نیروگاه را پابرجا نگه داشته اند.

مدیرعامل نیروگاه با اشاره به مصرف سوخت مازوت در فصل سرد سال افزود: نوع سوخت، نه در این نیروگاه و نه در هیچ یک از نیروگاه ها در اختیار نیروگاه نبوده و بنابه  شرایط کشور توسط شرکت مدیریت شبکه تعیین می گردد. 

وی با اشاره به میزان مصرف آب نیروگاه اضافه کرد: سالانه میزان  حق آبه نیروگاه 6 میلیون متر مکعب آب  تعیین گردیده است. بنابراین چگونه ممکن است نیروگاه باعث افت منابع آبی منطقه بوده باشد در حالی که بر اساس آمار موجود، در فردیس به طور غیر رسمی نزدیک به 200 حلقه چاه وجود دارد.
مهندس جمشید نژاد ادامه داد: در راستای توسعه فضای سبز و حفاظت از محیط زیست تا کنون بیش از 10000 هزار اصله درخت در این مجموعه کاشته شده است که با پساب خروجی از نیروگاه آبیاری می شود.
 مدیرعامل نیروگاه شهید منتظرقائم خاطرنشان کرد: محل احداث نیروگاه بر اساس مطالعه و نیاز شبکه برق کشور صورت می گیرد و هر کجا افت ولتاژ وجود داشته باشد، همان جا نیروگاه احداث می‌شود و چنانچه نیروگاه در اینجا ساخته نمی‌شد برق به شدت ضعیف می‌شد و این مهمترین منفعت نیروگاه برای منطقه است.
وی در پایان گفت: ما باید این نیروگاه را به نسل جوان به عنوان یک مرکز صنعتی مفید معرفی کنیم چرا که این مجموعه یک صنعت زیربنایی بوده و بعد از 52 سال فعالیت همچنان به عنوان یکی از نیروگاه های تراز اول کشور محسوب می شود و این مهم تنها با همت همین جوانان بومی به دست آمده است.

در پایان این دیدار امام جمعه شهرستان فردیس با برشمردن پاره ای از مشکلات موجود  از بخش های مختلف نیروگاه بازدید کرده   و از نزدیک با فرآیند تولید برق آشنا شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا