اخبار

رفع عیب از گایدوین واحد 3 گازی در نیروگاه شهید منتظرقائم انجام شد

رئیس قسمت تعمیرات کنترل سیکل ترکیبی نیروگاه در گفتگو با روابط عمومی بیان داشت: در تاریخ 1402/7/27 پس از اطلاع همکاران  بهره برداری در مورد اشکال در عملکرد  گایدوین واحد 3 گازی اقدام به تست عملکرد آن گردید که نشان می داد عملکرد مجموعه گایدوین با مشکل روبروست که  جهت عیب یابی و تست های بیشتر نیاز به خروج اضطراری واحد بود.

پس از خروج واحد ابتدا عملکرد گایدوین و سرو ولو مربوطه تست شد که با توجه به جریان کشی سرو ولو و تاخیر در بستن گایدوین ، ابتدا سرو ولو و فیلتر ورودی تعویض شد ولی تغییر محسوسی در باز و بسته شدن  گایدوین تحت بار ایجاد نشد. تست و عملکرد صحیح سایر جک های هیدرولیکی اعم از کنترل ولو و ریشیو ولو ، فشار سازی پمپ هیدرولیک تا هدر مشترک را تایید می کرد.

با توجه به اشکال مشابه این سیستم در سال گذشته ، به دلیل اهمیت موضوع  ،تحلیل ، عیب یابی  ، باز کردن و سرویس این مجموعه به تعمیرات کنترل و ابزار دقیق سپرده شد . و عیب یابی در چندین مرحله با تست های مختلف صورت پذیرفت.

مهندس محمد سعید مهرپویا افزود: با انجام تست هایی عملکرد بخش سیلندر و پیستون مورد تایید بود و آب بندی این مجموعه چندین بار تست شد. در مرحله بعد عیب یابی  عملکرد تریپ ولو مورد بررسی قرار گرفت. پس ازسرویس و تمیزکاری مجموعه ، اقدام به مونتاژ تجهیزات گردیده و تست های لازم انجام پذیرفت و همه پورت ها با فشار کمپرسور هوا  تمیزکاری شده و عملکرد جک تست شد ، که نشان می داد عملکرد هر دو مجموعه در حال حاضر کاملا درست است.

وی خاطر نشان کرد: در چندین مرحله از نقاط مختلف لوله مسیر هیدرولیک توسط پرسنل تعمیرات مکانیک بازدید و در نهایت مشخص شد چک ولوی در سرژ تانک کوپه توربین گیر کرده است که بعد از اقدامات تعمیراتی مشکل چک والو واحد مرتفع گردید و واحد در ساعت 2:22 بامداد مورخ 1402/8/2 با شبکه پارالل شد.

 ایشان یادآور شد: حین رفع اشکال از گایدون واحد 3 گازی اقداماتی در خصوص رفع نشتی از بویلر 3 و تعویض زانویی های 6 اینچ زیر هدر بویلر انجام گرفت و همچنین در پایان   از همکاری پرسنل تعمیرات مکانیک ، امور مهندسی مکانیک ، همکاران بازرگانی و همچنین حضور و پیگیری های  مدیر محترم امور و معاونین محترم مهندسی و تعمیرات در رفع عیب و تامین قطعات قدردانی نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا