اخبار

سرویس و بازسازی الکتروموتورهای اسپیر واحدهای سیکل ترکیبی در نیروگاه شهید منتظرقائم

رئیس اداره تعمیرات الکتریک واحد های گازی در گفتگو با روابط عمومی بیان داشت: آماده نصب بودن تجهیزات اسپیر ، هنگام وقوع خطا و حادثه در تجهیزات در مدار ، از اهمیت بسزایی برخوردار است، لذا  به محض تعویض تجهیز آسیب دیده با تجهیز اسپیر ، تجهیز آسیب دیده مجددا باید سرویس ، بازسازی و آماده نصب شود.

مهندس نورالدین شیری افزود: در فرآیند سرویس الکتروموتورهای اسپیر گاهی به دلیل نوع آسیب های وارد شده به الکتروموتور لازم است از خدمات کارگاه عمومی و کارگاه سیم پیچی نیروگاه نیز استفاده شود که به محض رفع عیوب مربوطه توسط قسمت های مذکور ، قسمت الکتریک نسبت به سرویس و مونتاژ الکتروموتور اقدام و تجهیز آماده شده به عنوان اسپیر تا زمان مقتضی در کارگاه نگهداری و یا به انبار نیروگاه منتقل می شود.

وی خاطر نشان کرد: از دیگر فعالیتهای مهمی که در قسمت الکتریک سیکل ترکیبی صورت می­ پذیرد سرویس کامل و بازسازی الکتروموتورها و الکتروفن های اسپیر 400 ولت و 6.6 کیلو ولت موجود در واحدهای گازی و بخار سیکل ترکیبی می­باشد. در حال حاضر  تعداد 4 دستگاه الکتروفن مربوط به سیستم خنک کاری ژنراتور  و 2 دستگاه الکترو پمپ مربوط به سیستم خنک کاری توربین و ژنراتور واحد های گازی ، به طور کامل سرویس شده و آماده نصب و راه اندازی در مواقع اضطراری در واحدها می­باشد.

وی افزود: یکی از فعالیتهای بارز انجام گرفته در یک ماه گذشته دمونتاژ شفت الکتروموتور فن کوپه لود قدیم واحد 2 گازی می­ باشد که بعد از تهیه نقشه توسط امور مهندسی و ساخته شدن شفت توسط کارگاه عمومی و سیم پبچی استاتور توسط کارگاه سیم پیچی، این قسمت اقدام به  مونتاژ روتور فن فوق نمود و پس از تعویض بلبرینگها و مونتاژ کامل این الکتروفن در واحد 2 گازی نصب و در حال بهره برداری می­باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا