اخبار

اتمام عملیات تعمیرات بویلر 2 گازی در نیروگاه شهید منتظرقائم

به گزارش روابط عمومی، عملیات تعمیرات بویلر 2 گازی نیروگاه شهید منتظرقائم با تلاش همکاران تعمیرات مکانیک نیروگاه سیکل ترکیبی و امور کارگاه ها در کمترین زمان ممکن صورت پذیرفت.

مدیر تعمیرات سیکل ترکیبی نیروگاه در گفتگو با روابط عمومی بیان داشت :به دنبال از مدار خارج شدن بویلر 2 سیکل ترکیبی به دلیل  نشتی از ناحیه HP EVA  ،  جوشکاری لوله های بویلر  و  رفع عیب اشکالات دیگر، عملیات در تاریخ 5 شهریور شروع و به همت شبانه روزی همکاران در تاریخ 22 شهریور به پایان رسید.

مهندس محمد رضا پناهی افزود: از اهم فعالیت های انجام شده به تعویض 14عدد شاخه لوله 2 اینچ در طولهای مختلف از نیم متر تا دو متر در ناحیه  HP EVA و رفع نشتی تعداد  15 نقطه در نواحی مختلف ناحیه  HP EVA با جوشکاری درجا  اشاره کرد.

 وی در ادامه از موارد ذیل  به عنوان عوامل موثر تاخیر در اتمام پروژه یاد کرد:

نشت گاز داغ از سمت گیوتین دمپر که بعضا تا 97 درجه سیلسیوس می رسید که کار را برای نیروهای داربست بند و به تبع آن برای جوشکارها غیر ممکن می کرد لذا نقاط  نشتی با استفاده از ترموگرافی یافت شد و اقدام به عایقکاری  و سیمانکاری جهت رفع  نشتی گردید که خوشبختانه تاثیرگزار بود.   

جهت تست هیدرواستاتیک بعد از هر جوشکاری، آبگیری از مسیر فیلینگ استروج تانک انجام می شد تا روند خنک کاری داخل بویلر تسهیل شود که آبگیری از این مسیر مستلزم صرف زمان حداقل 4 ساعت می شد که پس از تست نیاز به تخلیه و خشک شدن لوله ها می باشد تا عملیات جوشکاری روی مسیر های علامتگذاری شده صورت پذیرد.

اواپراتور اولیه HP دارای شش ردیف 60 تایی لوله 2 اینچ می باشد که بعضا نشتی در ردیف دوم و سوم مشاهده می شد که دسترسی به آنها و رفع نشتی آنها مستلزم برشکاری یک یا دو ردیف ابتدایی بود که این موضوع از عوامل مهم طولانی شدن رفع عیب بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا