اخبار

عملیات اسیدشویی بویلر واحد 1 نیروگاه بخار شهید منتظرقائم انجام گردید

به گزارش روابط عمومی، عملیات اسید شویی بویلر واحد 1 بخار نیروگاه شهید منتظرقائم انجام و واحد آماده بهره برداری گردید. مدیر بهره برداری شیمی شرکت مدیریت تولیدبرق منتظرقائم، در گفتگو با روابط عمومی این شرکت بیان داشت: اسیدشویی واحد1 طبق برنامه اورهال قرار بود که در پایان سال 1402 صورت پذیرد ولی پس از بررسی کامل و بازدید مقدار رسوب و وضعیت خوردگی در لوله های قسمت های مختلف بویلر وبرگزاری جلسات فنی و مشاوره با کارشناسان خبره  و اساتید دانشگاه ،مقرر گردید که در اسرع وقت اسیدشویی انجام گیرد.کار انتقال تجهیزات و برقراری اتصالات لازم به بویلر و مونتاژ تجهیزات و نیز خرید مواد شیمیایی لازم با سرعت و تلاش مضاعف انجام گردید.اسیدشویی در تاریخ  21 اردیبهشت آغاز و در تاریخ 31 اردیبشت به پایان رسید.عملیات اسیدشویی شامل مراحل قلیاشویی،مس زدایی اولیه،اسیدشویی،مس زدایی ثانویه و پسیو موقت مرحله پسیو کردن و انجام آزمایشات در تمامی مراحل است .

مهندس نعمت حبیبی افزود: با توجه به شرایط، تغییرات و اصلاحاتی در فرآیند اسیدشویی به این شرح طراحی و اجرا گردید. با توجه به  همزمانی پروژه تعویض لوله های کندانسور با عملیات اسیدشویی،امکان آب گیری بویلر از کندانسور و لوله های سوپرهیت ممکن نبود.بنابراین با ایجاد مسیرهای جدید این کار ممکن گردید. برای اولین بار با ایجاد یک مسیر،پساب آلوده اسیدشویی  مستقیما به استخر تبخیری منتقل شد و از معضلات محیط زیستی محتمل بطور کامل پیشگیری گردید.بعلت شرایط خاص بویلر،تغییراتی در فرآیند و مقدار مواد شیمیایی در نظر گرفته شد که طبق نتایج آزمایشات، تاثیر قابل توجهی بر کیفت کار داشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد :  از مدیرعامل و معاونین محترم که بدون پپیگیری و اهتمام ایشان انجام اسیدشویی در این بازه زمانی فشرده امکان پذیر نبود و تمامی همکاران در بهره برداری شیمی و بهره برداری بخار و تعمیرات که در انجام عملیات طاقت فرسای اسیدشویی تشریک مساعی داشتند تشکر و قدردانی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا