اخبار

ساخت تابلوی کنترل تحریک دینامیک برای اولین بار در سطح کشور درنیروگاه شهید منتظرقائم انجام شد

به گزارش روابط عمومی در گفتگو با کارشناس الکتریک نیروگاه سیکل ترکیبی منتظرقائم  ایشان بیان کرد: با توجه به قدیمی بودن تابلوهای کنترل تحریک واحدهای بخار سیکل ترکیبی که ساخت شرکت زیمنس بوده و  از کار افتادن پی در پی کارت های داریو آنها و همچنین تحریم ها و نبودن قطعات یدکی در بازار و حتی شرکت سازنده، تعمیر و نگهداری آن دیگر توجیه اقتصادی نداشته و به فکر طراحی یک سیستم جدید و بروز شدیم .

مهندس حمید کرمی افزود: جهت خرید و جایگزینی تابلوی تحریک در ابتدا مطالعات و بررسی های زیادی در این زمینه انجام شد و با شرکت هایی که در زمینه ساخت و طراحی سیستم تحریک فعالیت می کردند جلسات متعدد فنی و مهندسی تشکیل شد. در این راستا شرکت مکو جهت ساخت تابلوی تحریک انتخاب گردید.

مهندس حمید کرمی

وی خاطر نشان کرد: شرکت مکو با سال ها سابقه در خصوص ساخت سیستم های تحریک نیروگاهی ، توانایی فنی بالایی در زمینه ساخت سیستم های تحریک استاتیک داشته اما تجربه ای در خصوص ساخت تابلوی کنترل تحریک دینامیک نداشت و قرارداد نیروگاه اولین قرارداد این شرکت در این رابطه بود.طی جلسات توجیهی و فنی با شرکت مکو بر روی طرح اولیه ارائه شده توسط آن شرکت، مطالعه و اصلاحات مورد نیاز توسط تیم مهندسی برق و کنترل سیکل ترکیبی نیروگاه انجام و تابلوی کنترل تحریک دینامیک برای اولین بار در سطح کشور توسط شرکت داخلی ساخته شد.

از مزایای این پروژه می توان  به نوسازی و بالا بردن عمر مفید سیستم، کاهش چشمگیر هزینه ساخت تابلو و بروز بودن نرم افزار و رابط کاربری اشاره نمود. همچنین اکثر قطعات تابلو ساخت داخل و خود شرکت مکو به صورت دانش بنیان  بوده و با توجه به تحریم ها مشکلی در تامین قطعات پیدا نخواهیم کرد.

در پایان این گفتگو ایشان عنوان کرد : پس از نصب و راه اندازی تابلوی کنترل تحریک در واحد 1 بخار سیکل ترکیبی تست های مورد نیاز برروی سیستم تحریک جدید در زمان راه اندازی و پس از پارالل واحد انجام و عملکرد صحیح آن تائید شد و  واحد در 29 اسفند 1401 به شبکه سراسری پیوست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا