اخبار

پروژه بهینه سازی سیستم حفاظتی واحد 4 بخار درنیروگاه شهید منتظرقائم انجام شد

به گزارش روابط عمومی در گفتگو با مدیر امور مهندسی برق و کنترل واحد های بخار ایشان بیان کرد: با توجه به قدیمی بودن رله های حفاظتی واحدهای بخار که دو مسئله کافی نبودن حفاظت و اشکال عملکردی  این رله ها را در پی داشت، به جهت حفاظت هر چه بیشتر تجهیزات اصلی نیروگاه همچون ژنراتور و ترانسفورماتورهای قدرت، پروژه بهینه سازی سیستم حفاظت تعریف گردید. به منظور هدایت صحیح پروژه، در ابتدا تیمی متشکل از مهندسین با تجربه نیروگاه در این زمینه تشکیل شد تا به عنوان دستگاه نظارت ایفای نقش نمایند.

مهندس کمالی راد افزود: از مزایای این پروژه می توان  به کامل شدن حفاظت الکتریکی مطابق آخرین استانداردها و نظام نامه ها اشاره نمود که با توجه به قدیمی بودن تجهیزات با ارزش نیروگاهی بسیار با اهمیت می باشد. همچنین با توجه به میکروپروسسوری شدن این رله ها نسبت به نوع الکترومکانیکی، دقت عملکرد نیز به طور چشمگیری افزایش یافته و همچنین افزایش قابلیت اطمینان در صدور فرمان به پست بلافصل از دیگر فواید آن می باشد.  با عنایت به حساسیت و تخصصی بودن مبحث حفاظت، تصمیم بر آن شد تا از خدمات شرکت های صاحب صلاحیت جهت مشاوره مهندسی استفاده شود. در این راستا شرکت مهندسین مشاور موننکو به عنوان مشاور و طراح تنظیمات رله ها انتخاب گردید.

در پایان این گفتگو ایشان عنوان کرد : با تامین رله ها و ایجاد شرایط خروج واحد، پروژه اجرا شد و واحد 4 بخار در 15 اردیبهشت 1402 با شبکه سراسری پارالل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا