اخبار

پارالل مجدد واحد 3 بخار با شبکه سراسری

واحد 3 بخار که بالغ بر 50 سال سابقه تولید برق دارد،پس از هفتمین اورهال وارد مدار شد

این واحد در یازدهمین روز ماه دی سال گذشته با هدف انجام تعمیرات اساسی بر روی آن، از مدار خارج شده بود، ساعت 9 و 51 دقیقه هفدهمین روز از ماه فروردین سال جاری پس از اتمام عملیات تعمیرات، با شبکه سراسری پارالل شد.

 

 

 

 

 

 

بنا بر گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولیدبرق منتظرقائم و به نقل از مهندس شعبان جعفری ـ مدیر نیروگاه بخار، در هفتمین دوره از تعمیرات اساسی این واحد که بالغ بر 50 سال سابقه تولید برق دارد، عملیات تعمیرات پیش بینی شده در دستورالعمل تعمیرات و نگهداری اینگونه واحدها، بخش های الکتریک، مکانیک و ابزار دقیق واحد مورد بازدید فنی و انجام سرویس های لازم تجهیزات و یا تعویض قطعات مورد نیاز، قرار گرفته است.

 

 

 

 

 

 

مهندس جعفری همچنین از تعویض لوله های کندانسور؛ کنترل خوردگی، رنگ آمیزی و شستشوی شیمیایی بویلر؛ دمونتاژ توربین، تعویض یک ست پره فشار ضعیف توربین و سندبلاست سایر پره های آن؛ دمونتاز ژنراتور و کنترل وضعیت روتور ژنراتور و انجام سرویس های تعمیراتی مربوطه؛ سرویس والوهای کنترل سیالات مختلف در واحد؛ کنترل ضخامت و اندازه گیری خوردگی در لوله های مختلف حرکت سیالات و تعویض لوله ها در بخش های مورد نیاز؛ دمونتاژ و انجام تعمیرات لازم در برج خنک کن واحد؛ دمونتاژ و سرویس سی . دبلیو. پمپ (CWP)ها و جی . آر . فن(JRF) واحد؛ بازدید و سرویس قطعات و تجهیزات ابزار دقیق واحد و… ، از جمله عملیات انجام شده در این دوره از تعمیرات واحد، یاد کرد.

مجموعه نیروگاهی منتظرقائم که در شهرستان فردیس استان البرز قرار دارد، تامین کننده حدود 3 درصد از شبکه برق کشور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا