اخبار

افزایش بی سابقه دما در نیروگاه شهید منتظرقائم

مهندس مهدی اسکندری مدیر بهره برداری واحد های سیکل ترکیبی در گفتگو با روابط عمومی بیان کرد:  در تابستان امسال نسبت به سال های گذشته شاهد افزایش 2 درجه ای دما  و ماندگاری دمای بالا در طول روز و همچنین نزدیک شدن حداکثر دما در زمان شب به حداقل دما در روز بودیم و این امر به نوبه خود منجر به محدودیت قابل توجه تولید و یا خروج واحد ها می گردد.

وی افزود:  در زمان طراحی و ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی منتظرقائم دما و شرایط محیطی وقت شهر کرج لحاظ شده بود ولی اکنون با توجه به شرایط دمایی بالا و استهلاک تجهیزات سیستم خنک کاری باعث شده تا در زمان بالا بودن دمای محیط، دمای روغن به مرحله بحرانی  برسد، به طوری که برخی مواقع مجبور به کاهش بار واحد ها تا 20 مگاوات می شویم.

 مهندس اسکندری تصریح کرد: در تیر ماه امسال شاهد رشد بی سابقه دمای روغن و ایجاد محدودیت تولید در واحدهای گازی بودیم که بلافاصله در همان هفته اول با تلاش و زحمات فراوان  همکاران بهره برداری، تعمیرات و فنی و مهندسی موانع این محدودیت در تولید برطرف و واحد ها با حداکثر توان به صورت شبانه روزی در مدار تولید قرار گرفتند.

وی خاطر نشان کرد:  در برنامه های تعمیراتی زمستان امسال نیز تدابیر لازم جهت رفع دائم این قبیل مشکلات در نظرگرفته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا