اخبار

کاهش 50 درصدی جرائم ناشی از انژی تولید نشده در نیروگاه شهید منتظرقائم

به گزارش روابط عمومی نیروگاه، مدیر برنامه ریزی و کنترل پروژه اعلام نمود: از آنجا که برق به عنوان یک کالای استراتژیک از قواعد عرضه و تقاضا در بازار تبعیت می کند لذا نحوه عرضه  این محصول و برآورده سازی الزامات بازار برق نقش مهمی در کسب درآمد و نمود بخشیدن به تلاش بی وقفه همکاران دارد . از این رو واحد بازار برق به عنوان متولی ابراز بار در راستای تحقق بودجه علی الخصوص در نیمه اول امسال و با توجه به  وزن درآمدی تولید در پیک شبکه تمام تلاش خود را در قالب فعالیتهای ذیل بکار گرفت:

  1. حساسیت بیشتر در ابراز بار واحدها از طریق:

الف) مقایسه بار ابرازی و محقق شده روز گذشته

ب) مقایسه دمای هوای پیش بینی شده و محقق شده

ج) اعمال تصحیح  ضرایب پیشبینی دما

د) ارسال اصلاحیه بار ورژن 3 در بازار میان روزی هر روز با توجه به تغییرات دما

ه) ارسال اصلاحیه بار ابرازی در بازار با توجه به تغییرات دما و شرایط تولید واحدها در روز قبل

  1. هماهنگی بیشتر با واحد بهره برداری جهت انتقال سریعتر اطلاعات تغییر وضعیت تولید واحدها برای جلوگیری از جرائم کد وضعیت محدودیت بعلت عوامل داخلی
  2. استفاده از ظرفیتهای واحد بهره برداری جهت تطبیق هر چه بیشتر تولید با بار ابزاری واحد بازار برق
  3. بررسی کدهای وضعیت و جرائم آزمون ظرفیت در آخر هر ماه با توجه به unit state های دریافتی از شرکت مدیریت شبکه و ارسال موارد عدم تطابق در قالب اعتراض به این شرکت جهت تصحیح کدهای وضعیت (Unit state) ها
  4. پایش زمان شروع فاگ و دیلوج در واحدهای سیکل ترکیبی جهت تطابق هرچه بیشتر تولید با بار ابرازی
  5. حساسیت در زمان وقوع محدودیت برای واحدها و ارسال اصلاحیه بار در قالب فرم های M0033 (بازار میان روزی) و M0022 ( بازار روز پیش )
  6. پایش وضعیت ایستگاه هواشناسی نیروگاه (اطلاعات اسکادای ارسالی به مدیریت شبکه)

مهندس فراهانی افزود : بحمد الله نتیجه این تلاشها در کنار همدلی و همکاری واحدهای بهره برداری، تعمیرات و مهندسی موجب گردید تا شاخص زمان معادل خروج واحدها در کد LF ، در نیمه اول امسال در مقایسه با 6  ماهه اول سال گذشته  44  درصد کاهش یافته و به تبع جرائم ناشی از انرژی تولید نشده بدلیل محدودیت فنی داخلی واحدها نیز 50 درصد در مقام مقایسه با سال گذشته بهبود یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا