اخبار

برگزاری نشست کمیسیون کارگری شهرستان فردیس در نیروگاه شهید منتظرقائم

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق منتظرقائم در تاریخ 1401/3/21  نشستی صمیمانه در نیروگاه شهید منتظرقائم با محوریت کمیسیون کار و کارگری شهرستان فردیس با حضور برخی مقامات دولتی استان برگزار گردید.

در ابتدا مهمانان بازدیدی از فرآیند تولید برق و فعالیت‌های واحدهای نیروگاه به عمل آوردند.

در این نشست آقایان دکتر  نژاد فلاح معاون مدیرکل سیاسی استانداری استان البرز، مهندس اسدالهی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان فردیس، مهندس سید اصغر حسینی معاون امور صنایع سازمان صنعت و معدن و تجارت استان البرز، دکتر مجید درگی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز، مهندس حمیدرضا لشگری معاون فنی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز، دکتر عباس خدارحمی مشاور مدیرکل دادگستری استان البرز، مهندس فلاح نژاد رئیس کمیسیون کارگری و آقای بهداروند رئیس اداره کار شهرستان فردیس شرکت کردند. همچنین در این نشست با حضور آقایان  دکتر کریم افشار رئیس هیات مدیره شرکت مدیریت تولید برق منتظرقائم، دکتر مهدی رهنما معاون مهندسی و پشتیبانی فنی، مهندس مصطفی کریمی معاون تعمیرات، آقای اسمعیل نازی معاون مالی و منابع انسانی و جمعی از مدیران نیروگاه آغاز گردید.

پس از تلاوت آیاتی  چند از کلام اله مجید، در ابتدا دکتر رهنما توضیحی درباره فرآیند تولید نیروگاه و رعایت مسائل زیست محیطی از جمله سوخت مصرفی و پساب خروجی نیروگاه  ارائه نمودند.

 

معاون مهندسی و پشتیبانی فنی افزود نیروگاه به طور مستمر به پایش وضعیت سوخت مصرفی و پساب خروجی نیروگاه موظف است، به طوری که در سال 2 مرتبه سوخت مصرفی را مورد آنالیز قرار می دهیم. وی در ادامه بیان کرد کیفیت پساب های خروجی نیروگاه  در محدوده رنج استاندارد قرارداشته و آنالیزر آنلاین پساب که توسط واحد شیمی و HSE کنترل می گردد، تحت نظارت محیط زیست می باشد.

در ادامه دکتر درگی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته و همچنین تجهیزات مناسب به کار گرفته شده در نیروگاه، خواستار تشکیل جلسه اختصاصی و بررسی موضوعات زیست محیطی  به صورت کارشناسی شدند.

همچنین دکتر افشار ضمن عرض خیر مقدم ازتلاشهای تمامی پرسنل نیروگاه منتظرقائم قدردانی بعمل آوردند و اذعان داشتند که نیروگاه دارای پرسنل منحصر به فردی در زمینه های توان علمی و دانش فنی و عرق بالا به نیروگاه و تامین برق کشور می باشد.

ایشان افزودند بخش خصوصی از جمله نیروگاه منتظرقائم مطالبات انباشته شده ی بسیار زیادی از وزارت نیرو دارد ولی تا کنون اقدامی جهت پرداخت صورت نگرفته است، در حالی که وزارت نیرو حق النظاره چاه های آب را بیش از 4 برابر افزایش داده ولی تا این لحظه نرخ جدید برق را اعلام ننموده است.

آقای دکتر افشار به عنوان عضو کارگروه صنعت برق معاونت اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری اضافه نمودند، با توجه به مطالبات نیروگاه از وزارت نیرو و مشکلات اقتصادی،این  نیروگاه با چالشی بزرگ مواجه بوده و به همین منظور خواستار ارائه طریق از مقامات مسئول شدند تا بتوانند به چرخه تولید برق رونق بیشتری ببخشند.

در انتها دکتر نژاد فلاح ضمن تشکر از برگزاری جلسه و برنامه بازدید از نیروگاه، از تلاش ها و زحمات و  فعالیت های صورت گرفته در راستای تولید انرژی در سطح استان قدردانی نموده و بیان داشتند که هدف از برگزاری این جلسه در مرحله اول ابلاغ سلام و عرض خسته نباشید آقای استاندار و معاون سیاسی و امنیتی استاندار و سپس، بازدید از وضعیت واحد های تولیدی سطح استان و اطلاع از مشکلات مبتلا به صنایع و نهایتا اتخاذ تصمیمات مناسب در راستای حل و فصل مشکلات می باشد.

معاون مدیرکل سیاسی استانداری استان البرز اذعان داشتند که در نیروگاه خوشبختانه شاهد کمترین میزان   در­گیری و چالش کار و کارگری بوده ایم. دیدگاه همیشگی استاندار محترم در جلسات، بر حسب فرمایشات مقام معظم رهبری حمایت از تولید و اشتغال بوده  و تاکید بر آن داشتند که همیشه این موضوع را سرلوحه کار خود قراردهیم.

وی خاطر نشان کرد پیگیری مطالبات دستگاه های تولیدی را  در دستور کار استانداری و  کمیسیون های مربوطه قرار خواهیم داد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا