اخبار

واحد 2 بخار نیروگاه منتظرقائم به شبکه پیوست

مجموعه نیروگاهی منتظرقائم، یکی از چند نیروگاه با توان بالا در کشور و تنها نیروگاه حرارتی استان البرز که در شهرستان فردیس واقع است، بالغ بر 3 درصد برق شبکه کشور را تامین می نماید

   مهندس محمد کریمی در گفتگو با روابط عمومی گفت: ساعت یک(1) و 3(سه) دقیقه روز پنجشنبه هفتمین روز از ماه دی با شبکه سراسری متصل شد.

   مدیر نظارت بر بهره برداری بخش بخار مجموعه نیروگاهی منتظرقائم ادامه داد: این واحد با هدف اجرای تعمیرات دوره­ای در تاریخ 1400/10/27 از مدار خارج شد تا مجموعه عملیات تعمیرات دوره ای که شامل فعالیت های تعریف شده در این نوع از تعمیرات همانند بازدید تجهیزات مکانیکی واحد، بازدید و سرویس قطعات و تجهیزات کنترلی(ابزاردقیق) و  الکتریکی واحد، انجام بازدید های لازم در برج خنک کن واحد، به انجام برسد.
   وی در ادامه به عملیاتی همچون تعویض کوپلینگ اکسایتر(Exciter coupling) و تعویض اف.دی.فن  (FDF)b، که همراه با انجام تعمیرات دوره­ای واحد صورت پذیرفت، اشاره و افزود این مجموعه عملیات صورت پذیرفت تا واحدهای بخار نیروگاه جهت تولید در پیک مصرف سال 1401، آماده ارائه خدمات باشد.
   اضافه می گردد مجموعه نیروگاهی منتظرقائم، یکی از چند نیروگاه با توان بالا در کشور و تنها نیروگاه حرارتی استان البرز که در شهرستان فردیس واقع است، بالغ بر 3 درصد برق شبکه کشور را تامین می نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا